رونمایی از تابلوی قدرت اسلام/ نقاره‌خوانی و روایتگری معارف مهدوی

رونمایی از تابلوی قدرت اسلام/ نقاره‌خوانی و روایتگری معارف مهدوی

نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) پس از نیمه شعبان، نقطه عطف رویدادهای عظیم و جریان ساز مهدوی است.
یکی از راه های موفق در ترویج معارف مهدویت، روش پرده خوانی و نقاله خوانی است، در گذشته درباره شاهنامه و عاشورا پرده های فاخری داشته ایم اما درباره مهدویت پرده ای تولید نشده بود که بتوان بواسطه روایتگری آن، معارف مهدوی را منتقل کرد.
از این رو، بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان اصفهان در یک سال گذشته با همکاری تیم های محتوایی و فرهنگی هنری، تابلویی با عنوان «قدرت اسلام» را با الهام از جمله امام خمینی(ره) که فرمودند: «انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است»، تولید کرد.
این تابلو که با 16 موضوع از موضوعات مهم مهدوی نگارگری و خطاطی شده امروز دوشنبه 5 آبان ماه همزمان با 9 ربیع الاول به دست آیت الله ناصری اصفهانی رونمایی می شود.
بر اساس این گزارش، اشعار 12 شاعر مهدوی، 110 لقب از القاب امام زمان(عج)، 14 آیه از آیات المهدی(عج) و 40 روایات از 14 معصوم(عج) در این تابلو به کار رفته است.
در نگارگری آن نیز میلاد حضرت حجت(عج)، غیبت امام عصر(عج)، نیابت خاصه، القاب نائبان خاص، دو تشرف از تشرفات معتبر، خیمه انتظار، نیابت عامه با استفاده از نماد نجف و شهر مقدس قم، وظایف عصر غیبت، انتظار، رجعت کنندگان ظهور، مولفه های ظهور، خروج سفیانی و خسف بیداء آمده است.