علایم آخرالزمان: با ستمکاران سازش نکن (عکس نوشته)

 در پس گذر ار فتنه های آخرالزمان به موضوعی میرسیم که هم سطح کلان دارد و هم سطح جزء »موضوع ستمکاران» کلان از بابت دولتهای ستمگر و جزء از بابت ستم کردن افراد در اجتماع. در همین عصر دولت های زیادی وجود دارند که به صورت گسترده به مردم ستم می کنند میکشند و به غارت می برند. همچنین برخی افراد در بین ما هستند و با خودمان که شاید گرفتار ستم به دیگران می شویم و متوجه اعمال خود نیستیم . در برخی موارد نه تنها با ستمکاران سازش می کنیم که حتی آنها را برای دوست هم انتخاب می کنیم. 
 امام علی (علیه السلام) در ادامه راه رهایی از فتنه های آخرازلمان می فرماید:« شما را چه باشد که به دنیا تکیه کردید و به ستم خوشنودید و فروگذاشتید آنچه را که عزت و شسعادت و نیروی شما علیه ستکگران در آنست؟ نه از خدایتان شرم دارد و نه به حال فکر خود فکر می کنید شما در هر روز ظلم می شوید ولی از خواب بیدار نمی گردید و سستی شما پایان نپذیرد آیا نمی بینید دین شما کهنه می شود و شما سرگرم دنیایید؟»(بحارالانوار-ج۶۵-ص۶۲)
 خدای بزرگ می فرماید:
وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ
و (شما مؤمنان) هرگز نباید با ظالمان همدست و دوست و بدانها دلگرم باشید و گر نه آتش (کیفر آنان) در شما هم خواهد گرفت و در آن حال جز خدا هیچ دوستی نخواهید داشت و هرگز کسی یاری شما نخواهد کرد.(هود آیه ۱۱۳)